سایت کامپیوتری

سایت کامپیوتری

سایت کامپیوتری

سایت کامپیوتری

  • ۰
  • ۰

 سرورهای کاربردی و محبوب بازار
از دید سخت افزاری، سرور به کامپیوترهایی گفته می شود که جهت میزبانی برنامه های نرم افزاری و یا سرویس ها در بستر شبکه طراحی شده اند. با همین تعریف هر کامپیوتر معمولی و شخصی می تواند به عنوان سرور عمل کند، اما یک سرور اختصاصی دارای ویژگیهایی است که آن را برای محیط های خاص و بزرگ مناسب تر می سازد. این قابلیت ها عبارتند از: دارا بودن پردازنده قوی ، حافظه بیشتر، منبع تغذیه نیرومندتر ، اتصالات و موارد دیگر. در ادامه با برندهای معروف و شناخته شده بازار شبکه در این حوزه بیشتر آشنا خواهیم شد. برندهایی چون HP - DELL - IBM .
سرورهای محبوب برند HP ویا بهتر بگیم HPE
شرکت HP بعنوان یکی از شرکتهای بزرگ و فعال در حوزه IT شناخته می شود. شاید کم و بیش اطلاع داشته باشید، با تغییر و تحولاتی که در این شرکت بزرگ کامپیوتری رخ داد، تولیدات این شرکت بجای نام تجاری HP با نام HPE وارد بازار خواهند شد. HPE مخفف Hewlett Packard Enterprise بوده و در حال حاضر نسبت به دیگر برندها ، از فروش و محبوبیت بیشتری در بازار برخوردارست و شاید به جرات می توان گفت در سطح جهانی و ایران ، رتبه اول را به خود اختصاص داده.
Image

در لیست سرورهای این شرکت می توان به موارد زیر اشاره کرد:
ُHPE ProLiant DL380 SERVER: این سرور با قابلیت قرار گیری در رک، از جمله سرورهای محبوب مدیران شبکه محسوب می شود و نسل نهم آن یعنی G9 از بازار پرفروشی برخوردارست . از جمله قابلیت های این سرور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    سرور دو یونیتی
    استفاده و بهره برداری از دو پردازنده E5-2600 v3/v4 از سری پردازنده‌های Xeon متعلق به شرکت Intel
    تعداد 24 عدد اسلات رم با قابلیت پشتیبانی از رم‌های DDR4 حداکثر تا میزان 1.5TB
    پشتیبانی از هارددرایوهای SFF یا LFF.

HPE ProLiant DL360 SERVER : این سرور هم قابل نصب در رک بوده و بعد از سرور DL380 از محبوبیت ویژه ای برخوردارست و در حال حاضر نسل نهم آن در بازار وجود دارد. از تفاوت های عمده آن با مدل DL380 می توان به یک یونیتی بودن و پشتیبانی از تعداد هارد درایوهای کمتر ، می توان اشاره کرد.
Image

HPE Proliant ML350 SERVER: این سرور از نوع ایستاده بوده و در بین سرورهای این کلاس نسبت به دیگر برندها از محبوبیت بیشتری برخوردارست. از جمله ویژگیهای آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    بهره گیری از دو پردازنده از خانواده E5-2600 v3/v4 از سری پردازنده‌های Xeon شرکت Intel
    24 عدد اسلات رم با قابلیت پشتیبانی از رم‌های DDR4
    امکان پشتیبانی از تعداد زیادی هارددرایو.

سرورهای محبوب برند DELL
این شرکت با پشتوانه بیش از 20 سال در حوزه تجهیزات زیرساختی شبکه بعد از شرکت HPE از علاقمندان زیادی ، لااقل در ایران برخوردارست . رتبه فروش آن در بازار جهانی در سال 2016، دوم بوده و از جمله بزرگترین فعالیت های اخیر این شرکت می توان به خرید شرکت EMC که از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان ذخیره‌ساز در دنیا محسوب می‌شود و همچنین تمایل به تصاحب شرکت VMware که درصدی از سهام آن متلعق به شرکت EMC است اشاره کرد . در ادامه به معرفی تعدادی از محصولات محبوب این شرکت می پردازیم.
Dell PowerEdge R730 SERVER: این سرور دارای قابلیت نصب در رک بوده و در حال حاضر نسل سیزدهم آن در بازار وجود دارد و از جمله ویژگیهای آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    سرور دو یونیتی
    دارای دو پردازنده از خانواده E5-2600 v3/v4 از سری پردازنده‌های Xeon شرکت Intel
    24 عدد اسلات رم با قابلیت پشتیبانی از رم‌های DDR4 حداکثر تا میزان 1.5TB
    پشتیبانی کردن از هارددرایوهای SFF و LFF

Dell PowerEdge R430 SERVER: این مدل از سرور هم پس از مدل محبوب R730 از جایگاه ویژه ای در بازار برخوردارست و از جمله ویژگیهای آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    یک یونیتی
    پشتیبانی پردازنده همانند R730
    12 عدد اسلات های رم
    پشتیبانی از تعداد هارددرایو کمتر نسبت به R730

Dell PowerEdge T630 SERVER: این سرور از نوع ایستاده و دارای قابلیت های زیر :

    دو پردازنده از خانواده E5-2600 v3/v4 از سری پردازنده‌های Xeon از شرکت Intel
    24 عدد اسلات رم با قابلیت پشتیبانی از رم‌های DDR4 حداکثر تا میزان 1.5TB
    میزان قابل توجهی امکان اضافه کردن هارددرایو از نوع LFF

سرورهای محبوب برند IBM
شرکت IBM از قدیمی های عرصه فناوری اطلاعات محسوب می شود و با سیاست های جدید خود مبنی بر کناره‌گیری از فروش مستقیم تجهیزات و تکنولوژی‌های روبه‌افول و همچنین کسب درآمد از حوزه فناوری‌های جدید و تخصصی‌تر اقدام به واگذاری خط تولید سرورهای x86 خود System x ) به شرکت چینی Lenovo نمود که همین امر موجب ایجاد تغییرات عمده در سهام این شرکت در حوزه بازار جهانی و ایرانی شد . شرکتی که همیشه رتبه اول را به خود اختصاص داده بود ، هم اکنون در رتبه سوم و چهارم جدول رده بندی قرار دارد. سرورهای System x از IBM هم‌اکنون با برند Lenovo در بازار جهانی و بازار ایران عرضه می‌شوند. در ادامه با محبوب‌ترین آنها آشنا خواهیم شد.
Lenovo X3650 SERVER : این سرور با قابلیت نصب در رک می باشد و جزء پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین سرورهای سالیان اخیر از خانواده System x برند IBM محسوب می شود و از جمله ویژگیهای آن می توان به موارد زیر اشاره کرد.:

    سرور دو یونیتی قدرتمند که آخرین نسل آن یعنی نسل M5، با برند Lenovo تولید و عرضه شد
    بهره گیری از دو پردازنده E5-2600 v3 از سری پردازنده‌های Xeon از شرکت Intel
    24 عدد اسلات رم با قابلیت پشتیبانی از رم‌های DDR4 حداکثر به میزان 1.5TB

Lenovo X3500 SERVER : این سرور از نوع ایستاده و دارای مشخصاتی مشابه با X3650 برخوردار بوده . با این تفاوت که ایستاده بوده و در تعداد پشتیبانی از هارددرایو ها متفاوت بوده.

  • ۹۶/۰۲/۰۳
  • helpingsystem helpingsystem

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی